Recent Posts

понеделник, 7 септември 2009 г.

Летни кецове зимно време.


Осъзнавате ли всъщност, колко е важно да знаете как да продавате? Да знаете, как да обедите отсрещния, човек, че вашият продукт е точното попадение за него и си струва да жертва някой друг лев, инвестирайки в нещо обикновено, което Вие сте му представили като нещо велико.


Нека предположим, че сте собственик на доста луксозен магазин за обувки. Продавате маркови кецове. Вие и вашият магазин сте "марка" на мястото, което търгувате, но на ъгъла отсреща се намира конкуренцията Ви. Лъскав първокласен магазин, маркови кецове подобни като тези във вашия магазин, със сходни цени. 

9:00 часът сутринта идва първият клиент за деня. Доста отворен, приказлив младеж на възраст около 16-17 години, руса коса, средно висок, протъркани дънки под коляното, семпъл сив т-шърт и поувехтяли кецове. Приближава се до вас и светкавично Ви задава въпрос - " Здравейте, бих искал да знам, как бихте постъпили, ако трябваше да ме убедите да си купя от вас кецове, като отсреща има същите на същата цена? "

Отговорът Ви вероятно би бил " Нашите кецове са оригинални, с гаранция...пауза...пауза...можеш да разгледаш, тук имаме и други модели... ". Момчето Ви благодари и си тръгва. Оставате си Вие и кецовете, чакащи по-благоразположен клиент.

Схващате ли. Думичката е уникалност. Какво би казал продавачът отсреща на същото това момче? - е, ще трябва да ви разочаровам, но то ще получи идентичен на вашия отговор. За това, открийте нещото, което прави стоката ви единствена. Дори да е трудно първоначално, това е цената, която трябва да заплатите, за да спечелите някой друг лев и да продавате стоката си дори на най-скептично настроените клиенти. Уникалното във вашата стока, би могло да е дори начинът, по който я продавате, по който говорите за нея .. Не успеете ли да намерите  уникалния елемент в бизнеса ви, по- добре се откажете, нямате шансове.

Едно от нещата, които притежават богатите е именно умението да бъдат уникални - те и начинът, по който продават продукта си. Премислете как предлагате стоката си на клиентите и дали те ви чувстват като приятели (което, между другото, е болезнено важно за работата Ви.).

И нека кажем, че не само в бизнеса, но и в живота човек трябва да е уникален. Хората обожават това, умират за него, дори биха платили, за да са уникални. Уникалността е начин да бъдеш забелязан, да се откроиш, да изрзиш себе си, да бъдеш харесан. Именно това се цени от хората. Бъдете такива, вместо да бъдете просто усмихнат продавач, отидете по- далеч - предложете на клиентите си чаша сок, удобен стол, отделете им минутка за да им покажете каталог с най- новите си продукти, предложете им неща,които биха им отивали, дори направете им малък подарък - така печелите не само клиент, но и приятел, който ще се върне и следващия път, когато търси кецове. 

Така, имайки предвид нещата, които споделих, може би следващия път бихте успели да продадете летни кецове зимно време :)

0 коментара:

Публикуване на коментар